Friday 18 September 2009

Majlis Tadarus & Khatam Al-Quran


PARA PENDENGAR FORUM

17 Sept 2009 bertempat di Dewan Terbuka SMKPP, pihak MGKSMKPP bersama Panitia Pend. Islam telah menganjurkan satu majlis gilang gemilang yang merupakan salah satu medium untuk pembinaan rohani dan sahsiah pelajar iaitu majlis Tadarus & Khatam Al-Quran. Terima kasih kepada semua yang telah menjayakan program tersebut. Sesungguhnya usaha membantu urusan agama Allah akan Allah mendapat kerahmatan dari Allah insyallah. Seperti yang telah dijanjikan oleh Allah. barangsiapa membantu urusan agama Allah, Allah akan membantu urusan hambanya dikala menghadapi kesusahan.
Diantara program yang telah dilaksanakan pada hari tersebut ialah Tadarus untuk 30 juzuk, Majlis Khatam Al-Quran secara total, tayangan Multimedia mengenai kebesaran Al-Quran dan kelebihannya, Forum Perdana "Sambutan Hari Raya Menurut Islam", Majlis Penyampaian Duit Raya dan diakhiri dengan majlis salam bersalaman.
Semoga dengan pelaksanaan program sebegini dalam membesarkan bulan Ramadhan dengan penuh penghayatan akan membuka minda kita semua amnya untuk menyedarkan bahawa kehidupan di dunia ini hanya sementara sahaja. Sedangkan kematian itu pasti menjemput kita pada bila-bila masa dan persediaan sebeginilah akan memberi kerahmatan untuk kita semua disamping usaha dengan urusan dunia seolah-olah kita akan hidup 1000 tahun lagi dan usaha amalan agama seolah-olah akan mati keesokan harinya.
Semoga ramadhan yang bakal meninggalkan kita ini akan kita tangisi dengan penuh syahdu kerana belum tentu ramadhan akan datang merupakan hak kita semua , wallahhualam

No comments:

Post a Comment